Arculattervezés - Mérjünk le mindent is

Sokak számára csak számokról van szó, pedig a digitális marketing egyik legfontosabb része. A fundamentális folyamatokat köti össze a gyakorlati megoldásokkal. A webanalitika és weboldal látogatottság mérés kötelező kiegészítő PPP és social media kampányok mellé!

A fontosabb adatok

Weboldal látogatottság

Perce pontos adatokat kaphat weboldal látogatottságáról és arról hogyan töltik idejük a látogatók az oldalon!

Leadek száma

Elemezhető, hogy hányan kértek ajánlatot, milyen forgalmi forrásból érkeztek és mennyibe került egy ajánlatkérés az adott időszakban.

Konverziók

Webáruházak esetében mérhetőek a konverziók és az átlagos kosárérték és bevétel nagysága is.

Megtérülés (ROI, ROAS)

A marketing költségek és a realizált bevételek arányából keletkezik ez a mérőszám. Azt mutatja meg, hogy hányszoros megtérüléssel dolgoznak a kampányok.

Látogatók adatai

Honnan érkeznek? Mennyi időt töltenek az oldalon? Vásárolnak-e? Ajánlatot kérnek-e? Minden statisztikai adat mérhető. Célközönség kutatás esetén aranyat érő adatok!

Hirdetés kattintások

Hányan kattintottak, kedvelték, osztották meg vagy reagáltak valamilyen módon egy adott social media posztra!

Mivel és hogyan mérünk?

A marketingesek soha nem voltak még ennyire könnyű helyzetben, mint a digitális korban. Az online marketingben majdnem minden mérhető.

Egy-egy megfelelően integrált és beállított elemzési program – mint a Google Analytics – rengeteget információt elárul a weblapunk látogatóiról és a konverzióhoz vezető folyamat egyes állomásairól. Az adatok rendszerezésével kideríthető, hogy mely kampányaink voltak sikeresek és hol kell finomhangolni a gépezetet.

Egy jól kiépített elemzési rendszer segíthet eldönteni például, hogy a Display, a közösségi média, az Ads keresőmarketing vagy valamelyik másik kampányba érdemes pénzt fektetni.

Az adatmérés és a konverziókövetés beállítása komoly tapasztalatot és tudást igényel. A Marketlify segít kiépíteni a teljes analitika folyamatot a Google Tag Manager konfigurálásától, az Analytics integráción át az adatvizualizációig és a további mérési rendszerekig (Facebook pixel, Taboola pixel, Hotjar, stb).

A mérés célja

A fő célunk, hogy minél jobban megismerjük célközönséget és a folyamatot, ahogyan rá találtak az adott platformra. A pontos adatok pedig aranyat érnek az értékesítés során. Ha ezekkel az adatokkal tisztában vagyunk, akkor sokkal egyszerűbb olyan lépések tenni, amik segítik az értékesítés.  Legtöbbször Google Analytics-ben mérünk, ha webshopról vagy weboldalról van szó! Közösségi média platformok esetén minden platform egyedi analitikai eszközzel rendelkezik (pl Facebook pixel)!