Markeltiy blog

Néha nehéz tartani a tempót a marketing világ változásaival és újításaival, de meg megpróbáljuk!

2020.12.31.

Marketing stratégiák útmutatója vállalkozásoknak

egyszerű marketing stratégiák

Manapság sok esetben nélkülözhetetlen a marketing megléte egy vállalkozás életében, ahhoz hogy az új szintre lépjen. Viszont cikkünkben szeretnénk kitérni arra, hogy milyen egyszerű marketing stratégiákat javaslunk a KKV szektor számára a mikro vállalkozásoktól a középig vállalkozásokig!

Ahogy lépkedsz felfelé a ranglétrán, úgy fog nőni a marketingre elkölthető kereted mértéke és így fog egyre fontosabbá válni ez, hisz vállalkozásod át tér majd egy szűkebb célközönségből egy sokkal nagydobba. Ahhoz pedig, hogy elérd ezeket az embereket, igen sok lehetséges szcenárió fen áll. Mi ezért próbáltuk meg összeszedni a szerintünk legfontosabb egyszerű marketing stratégiákat. Reméljük sokat tudnunk neked segíteni!

Milyen módon állj hozzá a marketinghez?

Manapság tele van az internet marketing gurukkal, akik sokszor teljes mértékben kihegyezik a marketing fogalmát! Véleményünk szerint egy felületes és felesleges fókuszpontokkal teli témává válik ezáltal az általuk egyszerű marketing stratégiáknak vallott fogalom! Egy vállalkozás számára a fő cél a növekedés lehetőségének kiaknázása. A fő cél mindig ez legyen és ne az, hogy vállalkozásod gyenge pontjait akarod befoltozni a marketing segítségével. Ez további problémákat szül, hosszú távon pedig akár kész katasztrófává válhat!

Sokféleképpen tudod megoldani céged marketingjét, ha mikro vagy kis vállalkozói körbe tartozol és az idő menedzsmented megengedi akár autodidakta módon is megtanulhatod az alapokat és segíthetsz cégeden. Viszont ha nem tartozol ebbe a körbe akkor érdemes felvenned egy belső marketingest vagy egy külsős marketing ügynökséggel kell megold ezeket a munkálatok (nézz szét oldalunkon és kérj ajánlatot – áraink a KKV szektorra szabottak). Olvass tovább és tudj meg többet erről: egyszerű marketing stratégiák!

egyszerű marketing stratégiák

Hogyan döntsd el, hova tartozik vállalkozásod?

A legegyszerűbb pár mérő számot alkalmazni. Mi legtöbbször egy cég méretét az alkalmazottaik és havi bevételük alapján állapítjuk meg. Nézzük is ezt végig vállalkozás méretek alapján és állapítsuk meg, mennyire kell marketing szempontból toppon lenned?

Mikro-és kis vállalkozások

A mikro-és kis vállalkozások általában csak pár embert alkalmaznak, kis haszonkulccsal. Ilyen esetben is fontos lehet a marketing, de érdemes kisebb lépésekben építkezni és megalapoznia a jövőt. Ilyen például, ha elkészítjük vagy elkésztetjük weblapunk, hogy későbbiekben ne kelljen. Tehát ebben a helyzetben a legfontosabb az okos és megfontolt építkezés, hogy a jövőben már kevesebb mindért kelljen fizess és már valamilyen szinten jelen legyél az online világban.

Közép vállalkozások

A közép vállalkozói réteg elég széles, viszont elég jól belőhető az, hogy cégednek hol kell lennie. Ha éppen csak középvállakózásnak számít céged, tehát magasabb a tőkéd és több alkalmazottad van, akkor már megnyílt előtted a lehetőség, hogy hirdess és megmutasd kik vagytok. Az első lépés mindig a vállalkozás fokozatos bevezetése a marketing világba. Ez egy tervezési, megvalósítási és tanulási folyamatból áll. A továbbiakban szeretnénk nektek bemutatni pár esetet, amik segíthetnek a stratégia tervezésében!

Egyszerű marketing stratégiák

1. Célcsoport kiismerése

Sok vállalkozás életében ez a folyamat sokszor kimarad, de kampányok tervezésénél az egyik legfontosabb tényező lehet. Érdemes a célcsoportot három felé bontatni. Az első csoport, tehát a legelkötelezettebb célcsoportod, azoknak az embereknek az összessége akik, legelhatározottabb vásárlóid/ügyfeleid. A másodikban célcsoport azoké az embereké akiket ugyan érdekelhet terméked/szolgáltatásod, de kritikusabbak és több időbe és energiába telik számukra a megfelelő lehetőség kiválasztása. A harmadik célcsoport, azokról az emberekről kell szóljon, akik ha fizetnének nekik, akkor sem vennék meg termékeid vagy vennék igénybe szolgáltatásod.

A célcsoportokat demográfiai és érdeklődési kör alapján tudod a legjobban felbontani. Az így kapott eredmény sok minden elmondhat, de vegyünk akkor egy példát! Tegyük fel, hogy az adott vállalkozás egy ruházati cég, akik fiatalos és sportos (HYPEBEAST vagy Streetwear) ruhaneműket gyártanak. Először kezdjük a demográfiai adatokkal. Ebből megállapíthatjuk, hogy a 40-50 feletti korosztály nagyon kevés eséllyel vásárolna itt. A fialtabb korosztályt több felé bonthatjuk, mivel a keresettel nem rendelkező (legtöbb esetben 18 év alatti) vásárlók ugyan tökéletesek lennének érdeklődési kör alapján mégsem biztos, hogy akkora eséllyel vásárolhatnak, mint azok a fiatalok, akik a húszas éveikben járnak és már rendelkeznek saját bevétellel. Most pedig térjünk rá az érdeklődési körökre. Fiatalok közül is több fajta stílus létezik, így érdemes azok alapján belőni ezt, akik ehhez a stílusirányzathoz a legközelebb állnak. Ilyenek mindazok akik érdeklődnek a sneakerek iránt, gyakran olvasnak ezzel kapcsolatos híreket, ilyen stílusú rendezvényeken vesznek részt és gyakran hordják a legnagyobb sportruházati cégek (Nike, Adidas, stb.) ruhadarabjait.

2. Ismerd meg a vetélytársakat

Sokszor nem tiszta egy vállalkozás számára, kik is a vetélytársai és hogyan csinálják ők. Sokan félreértik ezt és elkezdik másolni a másik cég marketingjét, ahelyett hogy megvizsgálnák az adott ellenfelet. Ebből sok mindent leszűrhetünk. Például ők mit csinálnak jól vagy mit csinálnak rosszul marketing szempontból. Hogyan van felépítve a weboldaluk? Milyen platformokon vannak jelen? Hogyan hirdetnek? Mekkora összeget szánnak kampányokra? A lista pedig gyakorlatilag végtelen, hisz nagyon sok oldalról vizsgálhatjuk meg egy cég marketingjét.

3. Fókuszálj egy adott platformra

Amikor kicsit jobban beleásod magad a marketing világába, könnyen kerülhetsz abba a helyzetbe, hogy elvesztél. Ezért fontos, hogy ne kezdj bele minden platform kiismerésébe és maximalizálásába egyszerre, hanem próbálj egyszerre csak egyre koncentrálni. Ha egyszerre több platformon lennél jelen és már vállalkozásod is elérte a kívánt méreteket, akkor bízd inkább profikra a munkát.

4. A kezdetekben ne gondolkozz hosszú távon

A kezdeti munkálatok során, vállalkozásod bevezetése a marketing világba nem egyszerű folyamat. Így egy hosszútávú tervezet nem a legjobb megoldás, mert ebben az esetben még nincs valódi arculatod és megszokott taktikáid. Ahogy fejlődik céged marketingje, úgy jönnek majd képbe a hosszú távú projektek.

5. Költekezz okosan

Ahhoz, hogy költséghatékonyan minél többet tudj kihozni céged marketingjéből, nagyon át kell gondold, hogy mire, mennyit és miért költesz. Így például, ha az azonnali eredmény a lényeg, érdemes elindítanod egy PPC kampányt. A legtöbbet feltett kérdés az, hogy erre merre pénzt kell szánj havonta és ebből milyen eredmény fogsz visszakapni. Ez minden cégnél eltérő, így mi is csak egy bő felmérés után tudunk ilyen adatokat megállapítani. Az első fél évben érdemes a rászánt kereted felét hirdetésre szánni és felfogadni egy profit, aki rendbe rakja a beállításokat és segítsen megérti a lényeget. 

5. Használd ki a jól menő platformokat

Egy kis kísérletezés után rá fogsz jönni arra a mérőszámok alapján, hogy melyik platformomon hogyan teljesít vállalkozásod.  Ahol kiugrást látsz, próbálj meg rá nagyobb anyagi keretet szánni és fektess bele több energiát, hogy kihasználd ezt a lehetőséget. Csökkentsd máshol költségeidet és ezeket helyezd át az adott platformra, hogy minél több ügyfelet/várárlót szerezz!

error: