Mi az a landing oldal és mi a célja?
Ezeknek az oldalaknak a célja, hogy a weboldal forgalmát vásárlókká, ajánlatkérőkké vagy feliratkozókká konvertálja. Olyan, hogy tökéletes landing oldal nem létezik, mindig van mód arra, hogy növeljük a konverziós arányt. Ezért is hoztunk pár bevett taktikát és ötletet, amivel emelni tudod a konverzióid számát, akár 300%-al!
Hogyan definiáljuk a célt?
A legfontosabb hogy definiáljuk mi az oldal célja. Mi az az egy dolog, amit célként állapítunk meg? Ehhez a célhoz kell alakítanunk minden egyes mondatot, widgetet, képet az oldalunkon, ahhoz hogy elérjük ezt. Ez lehet ajánlatkérés, vásárlás és feliratkozás egyaránt.
Gyakori hibák
Pályafutásunk során már segítettünk pár cégnek, akik a jelenlegi oldaluk szerették volna átalakítani, főképp azért, hogy jobban konvertáljon. Mik azok a gyakran elkövetett vagy nagy hibák amikkel szembesülünk?
A cél
Az első és leggyakoribb hiba, hogy nincs célja az oldalnak és a kampánynak. Amikor megérkezel egy oldalra találkozol ezer menüvel, ami össze vissza dobál egyik oldalról a másikra, ezzel csak erre arra vesszük rá a látogatót, hogy fókuszt vesszen. Ilyenkor jogosan kérdezzük meg magunktól is, hogy mi értelme a honlapnak?
A javaslatunk az, hogy állapítsuk meg a célt és kérdezzük meg magunktól, hogy minden eleme azért van ott, hogy a célt elérését segítse vagy éppenséggel azt hogy az adott elem gátolja-e a célt.
KPI-ok
A második gyakori hiba, hogy milyen KPI-okat mérünk. A KPI jelentése teljesítménymutató, tehát azok a mutatók, amik a landing oldalunk teljesítményét mutatják. A fő KPI egyértelműen a konverziók száma. Ez lehet lead szerzés, telefonhívás, weboldalról érkező ajánlatkérés vagy üzenetváltás egy social platformon. Lényegében az egyik teendőnk, hogy az analitika részét jól állítsuk be. Erre tökéletes platform a Google Analytics.
Duplikálás
Egy másik kevésbé ismert hiba, amivel gyakran találkozunk, az az oldalak és tartalom duplikálása, ami kulcsszó kannibalizmushoz vezethet. Mondjuk futtatunk egy Google Ads kampányt és a Facebook kampányt és ezekhez külön landing oldalt használunk, amiken kicsit változtatunk, de mondjuk 90%-ban egyeznek az oldalak. A szöveg duplikálásával pedig rontod a természetes eléréseid a Google-ben. Figyeljünk arra, hogy csak egy oldalt indexeljünk, a többit dugjuk el a robotok elől.
Bevétel/látogató
Végül de nem utolsó sorban sorban, sokan nem fordítanak elég figyelmet a bevétel / felhasználó mérőszámra. Fontos hogy valamilyen módon, de minden embert konvertáljuk. Ahogy említettük ilyen eset nincs, viszont a cél mégis ez. Ezért fontosak a retargeting kampányok, amikben az oldalon járt, de nem konvertált embereket célozzuk meg, akiknek valami egyedibb ajánlatot vagy akciót ajánlunk fel. Erre a Google Ads és Facebook tökéletes platform lehet. Mindkettőn nagyon szuper retargeting kampányokat tudunk készíteni.
Landing oldal dizájn és tartalom
Na de akkor beszéljünk a dizájnról! Hoztunk nektek pár dizájn és tartalmi javaslatot, ami emeli a konverziók számát.
Ez egy kicsit közhelyesen fog hangzani, de az egyszerűség a kulcs. A túl komplex landing oldalak, hiába vannak benne szemet gyönyörködtető funkciók vagy hiába néz ki rohadt jól, nem fog annyi konverziót hozni, mint egy igényesen elkészített lényegre törő, de egyszerű landing oldal. A másik kulcsfontosságú tényező az a színválasztás. Ennek van egy pszichológiai háttere is, utána lehet olvasni, sok helyen írtak róla cikket. Ami lényeges, hogy ha van egy sötét témájú landing oldalunk, akkor ne legyen hasonló árnyalatú a call to action, mert nem fog kitűnni pedig pont az lenne a lényege, hogy észrevegyék és rákattintsanak.
Ilyen esetben feltűnő színeket kell használni, ami felhívja az emberek figyelmét, ez is sokat tud segíteni a konverziószerzésen. Erősen ajánljuk még a vásárlói értékelések megjelenítését, ez szintén sokat számít. Még egy tippnek tudnám hozni a messenger chat ablak kihelyezését valamelyik sarokba, ez is eléggé figyelemfelkeltő. Meg hát a felugró ablakok, amik mondjuk leárazást, vagy termékek esetében utolsó darabokat jelenítenek meg, bár ez sokak számára zavaró lehet.
Értékelések
Itt megint csak visszatérnénk a pszichológiához. A mai világban rengetegen, mielőtt vennének valamit, vagy igénybe vennének egy szolgáltatást utánanéznek az adott terméknek vagy szolgáltatásnak, vagy megkérdezik róla az ismerőseiket. Hogyha pozitív értékeléseket látsz az adott vállalkozásról vagy termékről , hiába nem ismered az embereket akik írták, sokkal hamarabb meg vásárolni fogsz.
Egy érdekes példa nem az online világból, hogy csokit is szívesebben veszel meg, hogyha valamelyik ismerősöd azt mondja, hogy finom.
Chatbotok és popup
Sokszor az emberek azért hagyják el a landing oldalt, még ha vásárolni akarnának is, mert nem találják meg rajta amit keresnek. Ilyenkor tud jól jönni egy ilyen élő messenger chat bot.
Pontosan, ezért fontosak ezek a megoldások. Na de mi van hogyha az ember távozni akar az oldalról, nem használta az élő chatet, nem töltött ki contact formot? Mi az utolsó trükk, amit be lehet vetni?
A nagy cégek többsége is használja az oldalukon a felugró ablakokat. Amikor az ember kilépne, felugrik neki egy ablak amiben általában hírlevél feliratkozás áll, néha még akciós kódokkal is megbombázzák őket, amiből akár azonnali konverzió is lehet. Nem hangzik nagy trükknek, sokan hülyeségnek is tartják, viszont ha megnézed az analitikát, akkor minden kétséget kizáróan látszik, hogy van értelme.
Landing oldal betöltési sebesség és SEO
Senki nem szereti a lassú weboldalakat, erről több kutatás is szól. Van is egy érdekes cikk, amiben szerepel, hogy a lassúság miatt arányosan, mennyi látogatót és konverziót buksz el. Tehát a gyorsaság is egy kulcsfontosságú tényező, ha sok konverziót szeretnénk.
Példának tudnám felhozni, hogy a nagy helyet foglaló képek eléggé le tudják lassítani az oldalakat. Természetesen ennek kiküszöbölésére is van megoldás, legyen ez egy cache bővítmény vagy webp konvertáló.
A lista következő szereplője, az a SEO hiszen a keresőmotor a fő forrása annak, hogy természetes elérésekben gazdag oldalad legyen.
Landing oldal mérés
Az egyik alapelv a landing oldalak esetén is, hogy javítani azon nem tudsz, amit nem mérsz. Tehát ahhoz, hogy valóban fejleszteni tudj, mérned kell, és jól kell csináld. Ha több landing oldalad van, ezzel könnyen meg tudod különböztetni, melyik teljesít jobban. Amennyiben wordpress alapú oldalad van, könnyen be tudod állítani a mérést, akár egy bővítmény segítségével, ami a címkéket is elhelyezi. Ilyen például a pixelyoursite.
GYIK fontossága
Végül az utolsó pont a listán, hogy ne hagyjuk ki a GYIK részt és ügyeljünk arra, hogy minél több releváns kérdést rakjunk bele.
Ha ránk bíznád a feladatot, kattints ide!