Biztosak lehetünk abban, hogy ha ezt a cikket olvasod jelen vagy valamilyen közösségi média oldalon. Ebből adódóan manapság ritka az, hogy valaki nem lenne jelen valamilyen platformon. Ez a fajta potenciál rejlik a közösségi médiában és a következőkben szeretnénk neked segítséget nyújtani abban, hogy céged közösségi média marketingjét egy új szintre emeld. Összeszedtünk 5 közösségi média marketing stratégiát amit alkalmazhatsz vállalkozásodban! ajánlunk vállalkozásodnak!
Hogyan működik a közösségi média marketing?
Azt nem kell bemutatunk, hogyan tudsz posztolni, de sokak számára az is újdonság, hogy hirdetni tud ezeken a platformokon. Vállalkozásod szempontjából, pedig ez az amivel tisztában kell légy. Ismerned kell a célközönséged minden szegmensét, hogy hasznosan tudd irányítani a közösségi média oldalaid. Sok kutatás és háttérmunka kell, hogy megelőzze a profi munkát! Annak érdekében, hogy átlásd, hol és kiknek kell hirdess.
Öt stratégia a közösségi média marketing kialakításához
Légy tisztában célközönségeddel!
Nagyon fontos, hogy teljesen tisztában legyél azzal, hogy kiknek, mit, mikor és hogyan. Ezek a szavak sokszor a marketing alapjai, hisz ezekkel tudjuk a legjobban kiszűrni az, hogy mi hasznos és mi nem az. Sokszor nem mindig az a legjobb megoldás, ha a legszűkebb célközönségeden gondolkozol, mivel sokszor ez megfoszthat attól, hogy az aktivitásra kész emberekkel kerülj szembe. Viszont a legelkötelezettebbek csoportja lesz a legszűkebb csoport, így rájuk is oda kell figyelj, hisz ők is órási potenciált rejtenek magukban.
Maradj ott, ahol a szűk célközönséged is van!
Ha már tisztában vagy a célközönségeddel, akkor ez a következő nagyon fontos közösségi média marketing stratégia. Át kell gondolnod vagy egy profi segítségét kell kérd, ahhoz hogy megállapítsd azt, melyik platform a leghasznosabb számodra, hol található a célközönséged nagy része. Minden eset más, de a demográfiai adatok segítségével könnyen megállapíthatod ezt. Például manapság a Facebook az idősebb korosztály elsődleges platformja. Így meg kell állapítsd azt, hogy milyen érdeklődési körük van, milyen korosztályokhoz tartoznak és merre élnek. Ezekből már könnyen megtudod állapítani azt, hogy milyen platformon kell a toppon legyél, de nagyon!
Gyárts minőségi tartalmat!
A minőségi tartalomgyártás a közösségi média marketing legfontosabb építőeleme. Máshogy nem fogod tudni felkeneti és megtartani vásárlóid/ügyfeleid érdeklődését. A minőség ebben az esetben is egyenlő az elégedettséggel. Minél elégedettebbek ügyfeleid/vásárlóid, annál jobban működnek közösségi média oldalaid. Ahhoz hogy minőségi tartalmat gyárts sok kreativitásra és tudásra van szükséged. A kreativitás nagyrészt adottság, de a tudás már csak munka kérdése. A tartalom készítő szoftverek mennyisége miatt nagyon nehéz elérned azt, hogy minden szoftverhez érts annyira, hogy a minőségi is megfelelő legyen és megtudd valósítani elgondolásaid. Ilyen esetben két dolgot tehetsz, megbízol egy profit vagy tanulni kezdesz egy adott tartalomkészítő szoftvert és azt alkalmazod.
Vond be a felhasználókat a tartalomgyártásba!
Szemeld ki kik azok az emberek, akik rajonganak vállalkozásodért és elkötelezettek iránta. Vedd fel velük a kapcsolatot és tudj meg mindent. Miért téged választottak? Mivel elégedettek és mivel nem? Az így kapott adatokból már tisztább képet fogsz kapni, hol és milyen kampányokat kell futtass, hogy megtaláld a korai adaptálóid. Ők lesznek az a szűk csoport akik úgynevezett influencerként fogják terjeszteni híred.
Mutasd meg mindenhol az arculatod, de mindenhol ugyan azt, de mégis másképp!
Ha arculatod egyezik, sokkal magabiztosabb ügyfeleket/vásárlókat tudhatsz magadévá, mivel látják, hogy profi vagy és mindenhol egy adott képet kapnak vállalkozásodról. Ennek felépítése alapos előkészületekkel kezdődik, hisz ha megvannak a platformok, akkor ezekre egyedi, de arculatban egyező tartalmakat kell gyárts. Tehát nem az a cél, hogy ugyanazt a tartalmat használd weboldaladon, Facebook fiókodon, Instagramodon stb. hanem az, hogy mindegyiken külön, külön egyedi tartalmak jelenjenek meg! Viszont az egyik platformon közzétett tartalom promóciója nem bűn, sőt hasznos is, de a lényeg, hogy ezzel az eredeti platform forgalmát növeld. Például, ha cikked szeretnéd promotálni, amit weblapodon tettél közzé, akkor elég belinkeld a cikket közösségi média platformjaidon és nem átordít az oda. Lehet hihetetlennek hangzik ez, de sokszor láttunk már ilyet, pedig ez véleményünk szerint tilos és semmi értelme, hisz ezzel nagyon kis esélye van annak, hogy bármelyik platform eléréseink számát növelni tudod.