Keresőmotor optimalizálás

Mi a keresőmotor optimalizálás?

Egy mondatban a keresőmotor optimalizálás egy munkafolyamat, ami segít nagyobb mennyiségű és relevánsabb organikus látogatókat szerezni egy weblap számára. Na de ki számít organikus látogatónak? Az a személy, aki egy keresés során az adott címszóra kapott tartalomra kattint. Tehát az előre sorolt tartalmak közül válogat. Vigyáztat, a fizetett hirdetésre (Google Ads, Sense) kattintó személyek nem organikus látogatók. Egyszerűbben megfogalmazva az a forgalom, amiért nem fizetsz.

Mikor alkalmazzuk a keresőmotor optimalizálást?

Véleményünk szerint a teljes körű SEO csak azoknak a cégeknek ajánlott, akik elegendő mennyiségű tőkével rendelkeznek.  Ezért kezdő mikro és kis vállalkozóknak nem ajánljuk azt, hogy minden áron belekezdjenek. Igen magas költségekkel járhatnak a munkálatok, de legtöbb esetben az iparágól függ mennyire kell  kinyissuk a pénztárcánk. A teljes körű keresőmotor optimalizálásba bele tartozik a PR a külső linkek megszerzése érdekében, a weboldal technikai háttérének optimalizálása, az elemzés, a tervezés és a megfelelő minőségű és mennyiségű tartalomgyártás.

Google algoritmus

Versenytársak és előzetes elemzés

Az elemzés folyamata kihagyhatatlan folyamat! Itt állapítjuk meg a célokat és itt tervezzük meg azt a folyamatot, amire szükségünk lesz, hogy az weblap az első oldalon szerepeljen az adott kulcsszóra tekintve. Fontos hogy nem az a cél, hogy mindig első legyél a keresésben, hanem az, hogy minél több kulcsszóra jelenjen meg az weblapod. A sorrend állandóan volátozhat, így a megoldások csak bizonyos időre szólnak. Az első feladatok egyike, az, hogy a legtöbb kulcsszavat gyűjtsük össze az adott témában, amikre célközönségünk kereshet. Erre a legmegfelelőbb szoftver a Google kulcsszótervezője.

Amint megvan minden kulcsszó és a hozzá tározó számok, ehhez kell szabjuk a weboldalt és ehhez alakítva kell tartalmat gyártanunk. Fontos, hogy kutassuk át az első oldalon található oldalakat,  és állapítsuk meg miért vannak ott. Ennek oka lehet a jó tartalom, külső linkek vagy ennek a kombinációja. Minden eset változik, ezért javaslom rászánni az időt az elemzésre.  Ezek az adatok már segítenek a közeljövőben, de az elemzés itt nem áll meg. A továbbiakról lejjebb olvashatsz!

Kulcsszavak

A jó kulcsszavak általában mindig kutatás után jönnek! Tehát biztos van az agyadban pár kulcsszó, de valószínű ez annyira nem egyedi, hogy mindenki ezt használja a legtöbbször. Ahhoz, hogy a legjobb eredményeket érd el, kutatnod kell egy kicsit, majd tesztelned azokat!

Google Analytics és Search Console elemzés

Ha már rendelkezel mindkettővel, akkor érdemes összekötnöd őket! Erről itt olvashatsz többet!

Amire a Search Console felületét érdemes használd:

Amire a Google Analytics felületét fogod használni:

Pluginek amire szükséged lesz

Fehér kalapos SEO

A fogalom nagyon hasonlít az etikus hacker fogalmomra. Lényegében az etikus SEO, annyit jelent, hogy a Google által írt szabályrendszeren belül fejlesztjük az oldalt. Tehát nem szegünk meg semmit és etikusan próbáljuk magasabban rangsorolni.

Fekete kalapos SEO

A fekete kalapos SEO egyértelműen a fehér kalapos ellentéte. Tehát ebben az esetben a szabályrendszeren kívül próbálunk meg eredményeket elérni.

A nem etikus technikákat innen ismerjük fel:

Indexelés és Yoast (On Page SEO) – Két idegen szó! ne félj, mindjárt megérted

Először is kezdjünk a Yoast SEO bővítményével. Ha magad kezdesz bele, ez fogja a legnagyobb segítséget nyújtani abban, hogy tartalmad minden szempontból megfeleljen a követelményeknek.

Az első szempont az olvashatóság, 4 fő összetevőt vizsgál a Yoast, de minden esetben segíteni fog, ha valami nem stimmel. Javasoljuk azt, hogyha nem tiszta mit kell tenned, akkor nézz utána a Yoast súgójában.

A második szempont a tartalom felépítése. Nem szeretnénk leírni mindent, amit a Yoast vizsgál, de mégis ezt fogjuk tenni, hogy gyakorlatban már ne lepjenek meg ezek:

Google algoritmus_XML

Térjünk rá az indexelésre. Mi is ez, és hogyan csináld. Az indexelés gyakorlatilag az oldalad bejelentése a Google számára, ezzel lesznek képesek feltérképezni az oldalad és eldönteni milyen értéket képvisel. A leggyakrabban elkövetett kezdőhiba az indexelés kihagyása. Mint tudjuk, a manapság elkészített weboldalak nagy száma WordPressben készül, így mi ezt az esetet vizsgáljuk meg. Megint szükségünk lesz a Yoast bővítményére, hisz ez automatikusan készít számunkra egy XML oldaltérképet, amit a Google Search Conslole felületén kell elhelyeznünk. A teljes folyamatról itt olvashatsz.

Külső linkek (Off Page SEO) – A minőségi, nem a mennyiség a fontos.

Jó, ez teljesen nem igaz. Ha sok releváns külső linkkel rendelkezel, annál jobb kombináció nem létezik. Viszont a megfelelő link megszerzése az egyik legnehezebb, vagy legköltségesebb összetevője a keresőmotor optimalizásának. Ha rendelkezünk elég tőkével, akkor PR munkálatok segítségével könnyen szerezhetünk elegendő releváns külső linket. Két dologra még érdemes figyelni, az egyik az, hogy a külső link valóban releváns legyen, tehát a weboldal témájához kapcsolódjon, a másik pedig az, hogy ha van lehetőségünk kérjünk minél több árajánlatot, hogy véletlenül se fizessünk többet egy linkért, mint amit valójában kellene/kéne. Ingyenes módon is csak lehetőleg releváns, vagy sokszor látogatott oldal linkjét próbáljuk meg megszerezni. Ezt legtöbb esetben ismeretség vagy rengeteg telefonálás, e-mailezés és kérlelés után tudjuk magunkévá tenni.

A tartalom minősége (On Page SEO) – Ha egy termékről írsz, végezz olyan háttérmunkát, mint egy nyomozó

Ha van lehetőséged, akkor végezz annyi kutatást amennyit csak tudsz. Írj minél több jellemzőt és készíts minél több kreatív tartalmat szolgáltatásodhoz vagy termékedhez. A minőségi tartalom elkészítése véleményünk szerint csak a belefektetett energiától függ. Minél több beleölt energia = Profi kontent. Ahogy az elején is írtuk, figyelj oda a Yoast által elvártakra.

A sebesség fontos! (Technikai SEO) – legyél te is Lewis Hamilton!

Talán erről kellett volna írnunk a legelsők közt az aktualitása miatt (lásd az utolsó bejegyzésben). Maga a téma nem izgalmas, kivéve ha imádod a gyors töltési sebbegéseket és azt, ha minden 0,0000002 másodperc alatt tölt be. A Google készített egy nagyon hasznos szoftvert a technikai élmény mérése érdekében, ezt PageSpeed Insights-nak nevezik, ami segít abban, hogy felmérjük weblapunk sebességét és esetleges fejlesztéseit. Rengeteg probléma adódhat, ezért nem írunk le mindent, de két nagyon hasznos tippünk van. Az első és legfontosabb tippünk WordPress-ben építkezőknek az, hogy ne tolják túl a bővítményeket és a képek felbontását. Ezek rendkívüli módon csökkentik a weboldal sebességét. A másik, ami legtöbbször egy anyagi kérdés, az a szolgáltatód sebessége. A legtöbb nemzetközi szolgáltató sebességéről készítenek méréseket, így a leghasznosabb az, ha a leggyorsabbat választod.

error: