Minden évben megszoktuk, hogy a Google algoritmus fejlődik és változik (nem mindig jó irányba). Cikkünkben főképp a kezdőkhöz és a keresőmotor optimizálás előtt álló vállalkozókhoz szólunk, akik szeretnének képben lenni az újításokkal és kicsit átfogóbb tudást kapni arról mitévők legyenek, hogyan kezdjenek bele!
Először is kezdjünk a Yoast SEO bővítményével. Ha magad kezdesz bele, ez fogja a legnagyobb segítséget nyújtani abban, hogy tartalmad minden szempontból megfeleljen a követelményeknek.
Az első szempont az olvashatóság, 4 fő összetevőt vizsgál a Yoast, de minden esetben segíteni fog, ha valami nem stimmel. Javasoljuk azt, hogyha nem tiszta mit kell tenned, akkor nézz utána a Yoast súgójában.
A második szempont a tartalom felépítése. Nem szeretnénk leírni mindent, amit a Yoast vizsgál, de mégis ezt fogjuk tenni, hogy gyakorlatban már ne lepjenek meg ezek:
Kulcskifejezés a bevezetőben
Kulcsszó sűrűség
Kulcsszó az alcímekben
Szöveg hossza
Kép alt tag
Kulcsszó a címben
Kulcskifejezés a slug-ban
Kimenő linkek
Belső linkek
Kulcskifejezés hossza
Kulcskifejezés a metaleírásban
Meta leírás hossza
Előzőleg használt kulcskifejezés
Térjünk rá az indexelésre. Mi is ez, és hogyan csináld. Az indexelés gyakorlatilag az oldalad bejelentése a Google számára, ezzel lesznek képesek feltérképezni az oldalad és eldönteni milyen értéket képvisel. A leggyakrabban elkövetett kezdőhiba az indexelés kihagyása. Mint tudjuk, a manapság elkészített weboldalak nagy száma WordPressben készül, így mi ezt az esetet vizsgáljuk meg. Megint szükségünk lesz a Yoast bővítményére, hisz ez automatikusan készít számunkra egy XML oldaltérképet, amit a Google Search Conslole felületén kell elhelyeznünk. A teljes folyamatról itt olvashatsz.
Jó, ez teljesen nem igaz. Ha sok releváns külső linkkel rendelkezel, annál jobb kombináció nem létezik. Viszont a megfelelő link megszerzése az egyik legnehezebb, vagy legköltségesebb összetevője a keresőmotor optimalizásának. Ha rendelkezünk elég tőkével, akkor PR munkálatok segítségével könnyen szerezhetünk elegendő releváns külső linket. Két dologra még érdemes figyelni, az egyik az, hogy a külső link valóban releváns legyen, tehát a weboldal témájához kapcsolódjon, a másik pedig az, hogy ha van lehetőségünk kérjünk minél több árajánlatot, hogy véletlenül se fizessünk többet egy linkért, mint amit valójában kellene/kéne. Ingyenes módon is csak lehetőleg releváns, vagy sokszor látogatott oldal linkjét próbáljuk meg megszerezni. Ezt legtöbb esetben ismeretség vagy rengeteg telefonálás, e-mailezés és kérlelés után tudjuk magunkévá tenni.
Ha van lehetőséged, akkor végezz annyi kutatást amennyit csak tudsz. Írj minél több jellemzőt és készíts minél több kreatív tartalmat szolgáltatásodhoz vagy termékedhez. A minőségi tartalom elkészítése véleményünk szerint csak a belefektetett energiától függ. Minél több beleölt energia = Profi kontent. Ahogy az elején is írtuk, figyelj oda a Yoast által elvártakra.
Talán erről kellett volna írnunk a legelsők közt az aktualitása miatt (lásd az utolsó bejegyzésben). Maga a téma nem izgalmas, kivéve ha imádod a gyors töltési sebbegéseket és azt, ha minden 0,0000002 másodperc alatt tölt be. A Google készített egy nagyon hasznos szoftvert a technikai élmény mérése érdekében, ezt PageSpeed Insights-nak nevezik, ami segít abban, hogy felmérjük weblapunk sebességét és esetleges fejlesztéseit. Rengeteg probléma adódhat, ezért nem írunk le mindent, de két nagyon hasznos tippünk van. Az első és legfontosabb tippünk WordPress-ben építkezőknek az, hogy ne tolják túl a bővítményeket és a képek felbontását. Ezek rendkívüli módon csökkentik a weboldal sebességét. A másik, ami legtöbbször egy anyagi kérdés, az a szolgáltatód sebessége. A legtöbb nemzetközi szolgáltató sebességéről készítenek méréseket, így a leghasznosabb az, ha a leggyorsabbat választod.
Idén júniustól (már így is elhalasztott időpontban) kerül valódi használatba a Google újonnan frissített algoritmusa. Ennek tartalmi újdonsága az oldallal kapcsolatos élmény jelentés használata lesz a ranking systemben. Ez konyhanyelven annyit jelent, hogy a jelentés bizonyos részei, ilyen például a(z)
vizsgálva lesz és fontosabb szerepet fognak ellátni kereséseink futtatásakor. Ezeket a mutatókat a Google Search Conslole felületén találhatjuk meg. Ezekre érdemes nagyon odafigyelnünk a közeljövőben honlapunk szempontjából.