Google algoritmus változások 2021 + SEO tippek és trükkök

Google algoritmus

Minden évben megszoktuk, hogy a Google algoritmus fejlődik és változik (nem mindig jó irányba). Cikkünkben főképp a kezdőkhöz és a keresőmotor optimizálás előtt álló vállalkozókhoz szólunk, akik szeretnének képben lenni az újításokkal és kicsit átfogóbb tudást kapni arról mitévők legyenek, hogyan kezdjenek bele!

Na de mi az az a Google algoritmus és hogyan működik a keresőmotor optimalizálás?

Google algoritmus_1
Ha nagyon felületesek akarunk lenni az algoritmus szó jelentésével, akkor az egy olyan kód, ami a keresőmotort működteti. Tehát az ott leírt parancsok alapján ha rákeresünk a „Miért van hasmenése a kutyámnak?” kérdésre, elméletileg a legrelevánsabb választ fogjuk megkapni. Persze ez közel sem biztos, nagyban függ attól, hogy az adott cikket író szakember, hogyan optimalizálta művét. Működését napokig lehetne tárgyalni, de térjünk át arra, hogy neked mire is kell figyelned, ha bele szeretnél kezdeni vagy akár egy szakembert bíznál meg, de mégis biztos akarsz lenni abban, hogy minden rendben halad.

Indexelés és Yoast - Két idegen szó! ne félj, mindjárt megérted

Először is kezdjünk a Yoast SEO bővítményével. Ha magad kezdesz bele, ez fogja a legnagyobb segítséget nyújtani abban, hogy tartalmad minden szempontból megfeleljen a követelményeknek.

Az első szempont az olvashatóság, 4 fő összetevőt vizsgál a Yoast, de minden esetben segíteni fog, ha valami nem stimmel. Javasoljuk azt, hogyha nem tiszta mit kell tenned, akkor nézz utána a Yoast súgójában.

A második szempont a tartalom felépítése. Nem szeretnénk leírni mindent, amit a Yoast vizsgál, de mégis ezt fogjuk tenni, hogy gyakorlatban már ne lepjenek meg ezek:

  • Kulcskifejezés a bevezetőben

  • Kulcsszó sűrűség

  • Kulcsszó az alcímekben

  • Szöveg hossza

  • Kép alt tag

  • Kulcsszó a címben

  • Kulcskifejezés a slug-ban

  • Kimenő linkek

  • Belső linkek

  • Kulcskifejezés hossza

  • Kulcskifejezés a metaleírásban

  • Meta leírás hossza

  • Előzőleg használt kulcskifejezés

  • SEO cím hossza.
Google algoritmus_XML

Térjünk rá az indexelésre. Mi is ez, és hogyan csináld. Az indexelés gyakorlatilag az oldalad bejelentése a Google számára, ezzel lesznek képesek feltérképezni az oldalad és eldönteni milyen értéket képvisel. A leggyakrabban elkövetett kezdőhiba az indexelés kihagyása. Mint tudjuk, a manapság elkészített weboldalak nagy száma WordPressben készül, így mi ezt az esetet vizsgáljuk meg. Megint szükségünk lesz a Yoast bővítményére, hisz ez automatikusan készít számunkra egy XML oldaltérképet, amit a Google Search Conslole felületén kell elhelyeznünk. A teljes folyamatról itt olvashatsz.

Külső linkek - A minőségi, nem a mennyiség a fontos.

Google algoritmus_KÜLSŐ LINKEK

Jó, ez teljesen nem igaz. Ha sok releváns külső linkkel rendelkezel, annál jobb kombináció nem létezik. Viszont a megfelelő link megszerzése az egyik legnehezebb, vagy legköltségesebb összetevője a keresőmotor optimalizásának. Ha rendelkezünk elég tőkével, akkor PR munkálatok segítségével könnyen szerezhetünk elegendő releváns külső linket. Két dologra még érdemes figyelni, az egyik az, hogy a külső link valóban releváns legyen, tehát a weboldal témájához kapcsolódjon, a másik pedig az, hogy ha van lehetőségünk kérjünk minél több árajánlatot, hogy véletlenül se fizessünk többet egy linkért, mint amit valójában kellene/kéne. Ingyenes módon is csak lehetőleg releváns, vagy sokszor látogatott oldal linkjét próbáljuk meg megszerezni. Ezt legtöbb esetben ismeretség vagy rengeteg telefonálás, e-mailezés és kérlelés után tudjuk magunkévá tenni.

A tartalom minősége - Ha egy termékről írsz, végezz olyan háttérmunkát, mint egy nyomozó

Google algoritmus_TARTALOM

Ha van lehetőséged, akkor végezz annyi kutatást amennyit csak tudsz. Írj minél több jellemzőt és készíts minél több kreatív tartalmat szolgáltatásodhoz vagy termékedhez. A minőségi tartalom elkészítése véleményünk szerint csak a belefektetett energiától függ. Minél több beleölt energia = Profi kontent. Ahogy az elején is írtuk, figyelj oda a Yoast által elvártakra.

A sebesség fontos! legyél te is Lewis Hamilton!

Google algoritmus_SEBESSÉG

Talán erről kellett volna írnunk a legelsők közt az aktualitása miatt (lásd az utolsó bejegyzésben). Maga a téma nem izgalmas, kivéve ha imádod a gyors töltési sebbegéseket és azt, ha minden 0,0000002 másodperc alatt tölt be. A Google készített egy nagyon hasznos szoftvert a technikai élmény mérése érdekében, ezt PageSpeed Insights-nak nevezik, ami segít abban, hogy felmérjük weblapunk sebességét és esetleges fejlesztéseit. Rengeteg probléma adódhat, ezért nem írunk le mindent, de két nagyon hasznos tippünk van. Az első és legfontosabb tippünk WordPress-ben építkezőknek az, hogy ne tolják túl a bővítményeket és a képek felbontását. Ezek rendkívüli módon csökkentik a weboldal sebességét. A másik, ami legtöbbször egy anyagi kérdés, az a szolgáltatód sebessége. A legtöbb nemzetközi szolgáltató sebességéről készítenek méréseket, így a leghasznosabb az, ha a leggyorsabbat választod.

Google algoritmus újítások 2021-ben!

Idén júniustól (már így is elhalasztott időpontban) kerül valódi használatba a Google újonnan frissített algoritmusa. Ennek tartalmi újdonsága az oldallal kapcsolatos élmény jelentés használata lesz a ranking systemben. Ez konyhanyelven annyit jelent, hogy a jelentés bizonyos részei, ilyen például a(z)

  • Alapvető webes vitals-mutatók
  • Mobilos használhatóság
  • Biztonsági problémák
  • HTTPS használata
  • Hirdetési élmény

vizsgálva lesz és fontosabb szerepet fognak ellátni kereséseink futtatásakor.  Ezeket a mutatókat a Google Search Conslole felületén találhatjuk meg. Ezekre érdemes nagyon odafigyelnünk a közeljövőben honlapunk szempontjából.