Arculattervezés
Az arculat nehezebb feladat, mint aminek látszik! Nem hiába olyan egyszerű egy Nike logó, de egyből tudod mire gondolj. Mi végigvezetünk a tanácsadástól a végleges arculati kézikönyv elkészüléséig.
Referenciáink










Márkahűség
A jól felépített márkákhoz a vásárlók hűségesebbek és
csökken az árérzékenység is.
Fókusz
A sikeres márkák könnyebben megragadják a célközönség figyelmét, a vásárlók jobban reagálnak a hirdetésekre.
Bizalom
A professzionálisabb
megjelenés bizalmat ébreszt
és lebontja az előítéleteket.
Arculattervezés menete
Az arculattervezés megrendelését követően először egy stílusalbumot küldünk ügyfeleinknek, majd egy személyes vagy online találkozó keretei között átbeszéljük az elérni kívánt célokat.
Érdemes átgondolni, hogy kik a cég ügyfelei, milyen értékekben hisznek és mit szeretnénk kommunikálni feléjük. Sokat segít, ha él bennünk egy kép az átlagos vásárlóról (szakszóval buyer persona), hogy tudjuk kihez akarjuk eljuttatni üzenetünket. Ennek segítségével könnyebb megtalálni a megfelelő stíluselemeket.
A találkozót követően elkészítjük az első vázlatokat és elküldjük ügyfeleinknek. A kiválasztott vázlatok mentén haladunk tovább egészen addig, míg össze nem áll a teljes vizuális megjelenés.
Mit tartalmaz az arculati kézikönyv?
Az arculattervezést mindig egy márkaépítés és arculattervezés tanácsadással kezdjük. A végső arculattervben elkészül a céges logó, a logó alapján egy favicon, valamint egy úgynevezett pattern minta is. Az arculattervbe beletartoznak az alapvető céges kellékek is: névjegykártyát készítünk és levélpapírt tervezünk, illetve igény esetén . Az arculati kézikönyvben foglaljuk össze a vállalati designelemek helyes használatát is: színkódok, betűtípusok, helyes logóelhelyezés és használati útmutató is megjelenik a végleges dokumentumban. Emellett elküldjük az összes grafikai anyagot szerkeszthető vektoros formában is, így a jövőben megkötések nélkül használhatja azokat.
Az arculattervezés előtt érdemes átgondolni, hogy milyen további grafikai anyagokra lesz szükség. Gyakran készítjük el például a közösségi média felületek arculatát is (Facebook profilkép és borító), de szükség esetén flyert, rollup-ot és print hirdetéseket is tervezünk. Az arculattervezés ára függ az igényelt extra grafikai elemek számától is, ezért érdemes előre átgondolni, hogy várhatóan mire lesz szükség a következő időszakban. Érdemes átgondolni azt is, hogy a cégnél hány embernek van szüksége névjegykártyára, hogy a névjegy sablont személyre tudjuk szabni.
A logó
A legnehezebb feladat általában a megfelelő logó elkészítése. A további stíluselemek a logóra épülnek, így az egyes elemek alapjait már lefektetjük ekkor. A logótervezés azonban többet jelent egy ikon megrajzolásánál. A logó hordozza a márka alapvető vizuális jellemzőit: megtervezzük a színvilágot (színpaletta), összeáll a betűkészlet és igazodik a cég márkájához.
A logó olyan mint a vállalkozás aláírása: megjelenik minden kommunikációs és marketing elemen. Az alkalmazottak email aláírásában, a szórólapokon vagy az üzlet homlokzatán.
Az arculattervezés csomag keretei között elkészítünk 3 logó koncepciót is, amelyek az előzetes arculati tanácsadás alapján állnak össze. Ezek közül kiválaszthatja a megfelelő irányt, majd további két módosítási kör áll rendelkezésére, hogy véglegesítsük a logót. Természetesen további változatokat és módosítási köröket is igényelhet, ebben az esetben kérje egyedi ajánlatunkat.
A találkozót követően elkészítjük az első vázlatokat és elküldjük ügyfeleinknek. A kiválasztott vázlatok mentén haladunk tovább egészen addig, amíg össze nem áll a teljes vizuális megjelenés.
Egységben az erő
Az arculatterv kétség kívül a legfontosabb sorvezető. Fontos azonban az is, hogy a márkaépítés a cég életében és tevékenysége minden szintjén megjelenjen. Ha a jövőben megrendel egy új reklámajándékot, egy egyenruhát vagy akár egy új weboldalt, el tudja küldeni az arculat leírását alvállalkozójának. Ezzel biztosítható, hogy arculata minden reklámeszközön egységes maradjon. Az alvállalkozók, a cég alkalmazottai és vezetői egyaránt felelősek azért, hogy az arculat megőrizze egységességét.
A logó olyan mint a vállalkozás aláírása: megjelenik minden kommunikációs és marketing elemen. Az alkalmazottak email aláírásában, a szórólapokon vagy az üzlet homlokzatán.
Az arculattervezés csomag keretei között elkészítünk 3 logó koncepciót is, amelyek az előzetes arculati tanácsadás alapján állnak össze. Ezek közül kiválaszthatja a megfelelő irányt, majd további két módosítási kör áll rendelkezésére, hogy véglegesítsük a logót. Természetesen további változatokat és módosítási köröket is igényelhet, ebben az esetben kérje egyedi ajánlatunkat.
A találkozót követően elkészítjük az első vázlatokat és elküldjük ügyfeleinknek. A kiválasztott vázlatok mentén haladunk tovább egészen addig, amíg össze nem áll a teljes vizuális megjelenés.