A PR szerepe, fontossága

Mi a PR?

,,A PR a hírnévről szól, annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz, és amit mások mondanak rólad. A PR munkafolyamata tervszerű és hosszantartó erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete közötti jóakaratot és kölcsönös megértést építsünk ki és tartsunk fenn. A PR tevékenység az a tudományterület, amely a HÍRNEVET gondozza azzal a céllal, hogy megértést és támogatást nyerjen és befolyásolja a véleményt és a viselkedést.” Szeles Péter

A public relations (PR) egy szemléletmód, de egyben tevekénység is. A public relations tevékenységnek más-más eszközeit ismerjük.

Hogyan indul egy jó PR?

Stratégiánk kidolgozása előtt fontos megérteni, mit gondolnak az emberek cégünkről, termékeinkről, cégünk méretéről és megbízhatóságunkról. Fontos kérdések lehetnek még, hogy ajánlanának-e minket barátaiknak, ismerőseiknek, vagy esetleg szívesen dolgoznának-e ott saját maguk is? Sok mindenki már az elején ott elrontja, hogy azt feltételezik a saját vállalkozásukról, hogy ha egy átlagember ránéz a cégre, legyen az egy logó, szlogen, egy adott üzlet vagy akár termék, egyből tudni fogja, hogy mi is az, pedig az igazság ezzel szemben sokkal szomorúbb. Az emberek nagy többségének nagyon sokszor fogalma sincsen arról, hogy mit vesz. Az első és legfontosabb dolog, hogy beszélgetnünk kell az ügyfeleinkkel, vásárlóinkkal, és meg kell tudnunk mit is gondolnak valójában rólunk. Meg kell figyelnünk, hogy milyen termékeket válogatnak a polcokról, és a reklámjainkat mennyire veszik komolyan, hogy ne a konkurens márkát válasszák a mienk helyett.

Mire jó a PR?

„A PR nem a megtévesztő, hanem a kedvező arculat kialakításának eszköze. ,, – Claire Austin

Ha az ügyfelek nem férnek hozzá egy cég ügyfélszolgálatához, és a fogyasztói panaszokra csak negatív, érdektelen válaszok érkeznek, akkor a cégnek nincs megfelelő PR-ja az arculatépítéshez és a negatív vélemények elfojtásához.

Híreket, személyes véleményeket, pletykákat is szívesen olvasnak az emberek, hiszen ez az alapja a bulvárcikkek népszerűségének, amelyet a média kifordít. A sajtónak hatalmas szüksége van a hírekre, amikből anyagokat tudnak csinálni, a hirdetőknek.

A belső PR

A csapaton belüli hiteles kommunikáció eredménye a szervezet iránti hűség. A dolgozók személyes odafigyeléssel és kapcsolattal motiválhatók. A kommunikáció teljes mértékben egzakt választ adhat a kérdésekre egy jól funkcionáló szervezeten belül. A folyamatos írásos tájékoztatás fontos, de nem helyettesíti a személyes kapcsolattartást. A legfontosabb tudnivaló, hogy egy szervezet bármit elmondhat a külvilágnak, de ha az alkalmazottak nem hitelesítik azt, akkor mindenféle erőfeszítés hiábavaló és felesleges.

A belső PR feladatai

Dr. Anne Vandermeiden szerint a belső PR szakmai feladatkörét elsősorban az alábbiak képezik:

  • –  A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása
  • –  A „nyitott ajtók” légkörének kialakítása
  • –  A menedzsment döntéseinek kommunikációs támogatása (tanácsadás)
  • –  A menedzsment döntés-előkészítésének információs támogatása (tanácsadás)
  • –  A szervezet és környezete közötti kapcsolatok koordinálása, fejlesztése és elemzése
  • –  Szakmai programok kezdeményezése, tervezése, lebonyolítása és kiértékelése
  • –  A szervezet tagjainak tájékoztatása a szervezet céljairól, eredményeiről, feladatairól és problémáiról.
  •  
  • –  A szervezet környezeti (tükör-) image-ének fejlesztése a szervezet tagjain keresztül
  • –  A szervezet arculatának tudatos fejlesztése és ápolása
  • –  A szervezet kommunikációs magatartásának irányítása, alapozása és hitelessé tétele
  • –  A szervezet tagjai támogatásának megszervezése a menedzsment és az általa kitűzött célok iránt

Forrás: Nive.hu

2022.02.01.

Tartalom:

Új weboldalon vagy webáruházon gondolkozol és ezek hirdetésében?